wtorek, 25 czerwca 2013

Czas na orzechówkę

Początek lata- to czas na zrobienie orzechówki(nalewki zdrowotnej). Nazrywałam zielonych orzechów włoskich.( na orzechówkę orzechy włoskie najlepiej zrywać pod koniec czerwca lub na początku lipca). Po zważeniu okazało się, że jest ich 1,25 kg.Tyle samo też przygotowałam cukru. Orzechy umyłam pokroiłam na ćwiartki ( w rękawiczkach jednorazowych), umieściłam je  w słoju i zasypałam cukrem. Na końcu odstawiłam na 2 tygodnie. Po dwóch tygodniach zleję brązowy syrop, połączę ze spirytusem( w proporcji tyle ile syropu tyle spirytusu). Zleję nalewkę do butelek i po następnych  dwóch tygodniach nalewka.gotowa do spożycia, ale im dłużej stoi jest lepsza. Pomaga na dolegliwości żołądkowe i wszelkie bóle brzucha. Stosować 1 łyżkę gdy wystąpią dolegliwości, niczym nie popijać, nie wolno spożywać więcej niż dwie łyżki stołowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz